Meghosszabbított garancia – van értelme?

Meghosszabbított garancia – van értelme?

A jótállás egy gyakran vitatott téma, és mivel erről gyakran beszélünk az ügyfelekkel, úgy döntöttünk, hogy megosztjuk a kapott információkat. Úgy gondolom, hogy nem árt bővíteni a látókört, és megfogalmazni a saját véleményét.

A garancia díja

A felújított gépek garanciája 1 és 2 év között mozog a piacon. A legtöbb eladónál meghosszabbítható 3–4 évre. A garancia meghosszabbításának a díja az áruk típusától függően változik. Néhány eladó 2 év garanciát vállal az áruk árában. Az új Dell (magasabb termékkategóriájú termékeknél) az NBD jótállást már tartalmazza a termék ára. Fontos azonban megjegyezni, hogy ezzel a szolgáltatással jelentősen drágábbak. A felelősségteljes és előnyös vásárlásnál nemcsak az árat, hanem az általunk kapott szolgáltatás paramétereit is figyelembe kell venni.

Paraméterek és garancia

Nem minden garancia egyforma. A törvény meghatározza a reklamációt 30 napon belüli rendezni kell, és csere esetén az eladótól megköveteli az áru azonos vagy annál jobb termékre való cseréjét. A gyakorlatban ez gyakran azt jelenti, hogy más modellt kap eltérő kiegészítőkkel, ezért újra kell telepíteni vagy meg kell oldani az illesztőprogra­mokat. Ezenkívül frissíteni kell az új HW beállításokat. A legjobb esetben ez további munkát jelent az ügyfél számára. Ha a felhasználó ezt nem tudja megcsinálni, fizetnie kell egy IT szakembernek, és így a reklamáció feleslegesen drága lesz.

A legtöbb eladó most gyorsabban intézi a reklamációkat, de nem garantálja a határidőt, hanem csak előrelátható időpontot mond, hogy például „a követelések 86% -át egy héten belül rendezik“. Néhány eladó ügyesen garantálja a garanciát 5 napon belül, de ravaszul hozzáteszi, hogy 5 napon belül megkezdi a reklamáció intézését. Mit jelent ez az ügyfél számára? Mikor lesz a reklamáció elintézve? Nos, 100%-ban nem tudjuk.

A Dell márka NBD azaz next business day garanciával rendelkezik, amely garantálja a panaszok kezelését a következő munkanapon. Számos kivétel van azonban. Az egyik a pótalkatrészek rendelkezésre állása a Cseh Köztársaságban. Ez a földrajzi elhelyezkedéstől is függ, ahol a nagyvárosokon kívül egy nagy területet egyetlen technikus lát el, a következő napon gyakorlatilag képtelenség elrendezni az Ön reklamációját. Házon belüli felméréseink szerint a Dell márkánál a panasz kezelése 3 napon belül rendezve lesz. Amikor azonban a merevlemezt egy újra cseréli, az operációs rendszert is újra kell telepíteni, a további SW-t a felhasználónak kell intéznie.

De már régen megmondtuk, hogy rendesen fogjuk csinálni. Elköteleztük magunkat, hogy a reklamációt elintézzük (igen, valóban) a következő munkanapon rendezésre kerül. Reméljük, hogy más viszonteladók követnek minket, segítve a felújított technológia körülményeinek javítását a piacon. A felújított berendezések egyetlen viszonteladója sem tett soha hasonló lépést. Nem tudom, nincs-e bátorságuk ezt megtenni, vagy csak nem tudják megtenni. Igen, ez nagy elkötelezettség és rendkívül nehéz vele lépést tartani. Nagyon sok kemény munkába és pénzbe kerül, és sok gondoskodást igényel ez a garancia. De a cél az egyetlen: kiváló szervizt és szolgáltatást akarunk nyújtani minden ügyfelünknek. Így lényegesen jobb szolgáltatást kínálhatunk, mint a felújított berendezések más viszonteladói, és még jobbat, mint az új Dell eszközök gyártója.

A garancia meghosszabbítása

Érdekes látni, hogy az ügyfelek között milyen eltérő vélemények vannak a „meghosszabbított garancia igen vagy nem“ kapcsán? Az ügyfelek egyik része nem vásárolja meg a meghosszabbított jótállást, mondván, hogy technológiánk meghibásodási aránya olyan kicsi, hogy nem éri meg. Egyesek nagyobb mennyiségű asztali számítógépet vásárolnak, és 1 extra darabot rendelnek tartalékba, mint a meghosszabbított jótállás alternatíváját.

A másik típusú ügyfélnek mindenképp biztos akar lenni abban, hogy problémák esetén gyorsan és felelősségteljesen tudjuk gondoskodni róluk, vagyis cseréljük ki őket ugyanarra a modellre, és ha lehetséges, „mentsük át“ az adatképeket egy új merevlemezre.

Mivel e két vevőtípusnak eltérő az igénye, továbbra is kínálunk 13 hónapos, standard garanciát az első típusú vevők kielégítésére. Ha a jótállást automatikusan meghosszabbítanánk 2 évre (ez értékelné a második típusú ügyfelet) az árak kismértékű emelkedését jelentené, ami káros lenne az első típusú ügyfelek számára, akik a garanciához másképp állnak hozzá. Mindkét típusú ügyfél igényeit szeretnénk kielégíteni, és az ügyfélen múlik, mit részesít előnyben. Szeretnénk, ha Ön dönthetne, és nem belekényszeríteni valamibe.

A garancia jelentése

Biztosan tudjuk, hogy szolgáltatásaink nem mindenki számára ideálisak, de ha biztonságra törekszik a problémák megoldásában, és nem akar több tízezret új költeni Dell új termékekre, NBD garanciával, akkor megoldásunk feltétlenül remek lehetőség. Döntse el Ön, hogy az Ön ideje mit mibe kerül, vagy mennyi időt vesz igénybe technikusának, és döntse el saját maga, hogy ez kifizetődik-e.

Tisztában vagyunk azzal, hogy a garancia 13 hónapról 25 hónapra történő meghosszabbítása nem biztos, hogy vonzó más versenytársak ajánlataihoz képest, ahol az ár tartalmazza a 24 hónap garanciát. Figyelembe kell azonban venni garancia valódi értékét, tekintettel az NBD garanciájára. Fontos emellett felismerni, hogy termékskálánk korlátozódik a Dell márkára, annak meghatározott modelljeire. Ezért a legtöbb terméket és alkatrészt raktáron tudjuk tartani, hogy megjavítsuk a gépet, vagy kicseréljük egy másik – azonos darabra. Kerüljük a másik modellre való cserét, mivel ez további problémákat okozhat, és a cseregép újbóli üzembe helyezésének is van költsége.

Ha autót választ, akkor azt is egyértelműen látja, hogy az egyik „autó, nem olyan, mint egy másik autó”. Lakást vásárolva meg kell értenie, hogy „az egyik lakás nem olyan, mint a másik lakás”. Egyszerűen az áruk és szolgáltatások ára fontos, de meg kell érteni, hogy egy lényegesen jobb szolgáltatás általában egy kicsit drágább. Próbálja felidézni a különböző szolgáltatókkal a tapasztalatait reklamáció során és milyen érzéseket váltott i Önből. Az IT termék meghibásodása, azaz a panaszok kezelésének szükségessége nem tervezett dolog, és általában nehézségeket és stresszt okoz nekünk. Soha nem hoz semmi jót, csak késlelteti a normál, produktív munkát. Gondolkodjunk azon, hogy olyan partnert szeretnénk-e, amelyre támaszkodhatunk (garanciával), vagy csak reménykedünk, hogy ez nem tart sokáig, és jól fog működni. Vállalata szintén megérdemli a minőségi szolgáltatást.

Továbbiak a garanciáink közül:
Az összes áru A+ minőségben
A jóváírások fizetése 3 napon belül
A sérült küldemény azonnali cseréje
Megrendelés feldolgozása a következő napig