Új betekintés a cégébe
Készítettünk egy életciklus-grafikont, amelyben időben megmutatjuk a termék, szolgáltatás és a beszállító által nyújtott támogatás minőségét. Mivel ez a cégi ügyfelek számára amegfelelő megoldás kiválasztásának két fő paramétere, ezért részletesebben akarunk ezzel foglalkozni.
A vízszintes tengelyen ábrázoljuk az időt, ahol a töréspontok a második és ötödik év, amely az egyszerűség kedvéért az alap- és a kiterjesztett garancia végét határolják. A függőleges tengelyen olyan minőségi, szolgáltatási és támogatási szintet mutatunk be, amelyet megpróbálunk kiértékelni.
A felső görbe az új márkájú gépeket (Dell OptiPlex, Dell Precision, Dell Latitude stb.) mutatja, amelyek kijelölésük miatt a legmagasabb színvonalúak. A „minőség“ értéke idővel csökken, és körülbelül négy-öt év után egy bizonyos szintre esik, amikor a lízing időszaka általában véget ér, és a technológiát „felújítják“ egy új felhasználó számára.
A második görbe a felújított márkás technológiák (Dell OptiPlex, Dell Precision, Dell Latitude stb.) „minőségét” jelöli, és logikusan ugyanazon az értéken kezdődik, ahol az új, márkás véget ér a lízing lejártakor.
Az utolsó görbe a low-end technika minőségét jelzi (Dell Inspiron, vagy más olcsó termékek), amelyet a garancia időtartamára terveztek a lehető legalacsonyabb ár elérése érdekében, és a követelések már szerepelnek a költségvetésben. A görbe a garancia lejárta után hirtelen esik. A gyártó azt várja el, hogy a végfelhasználó új technika után nyúljon, és a gyártó örömére újra szolgáltatást nyújthat.
Az utolsó görbe ár-orientált ügyfelek számára megfelelő, akik nem tartják szem előtt az operációs rendszer gyakori újratelepítését, a HW gyakori cseréjét és a gyakori reklamációkat.
Grafikonunkat nem úgy terveztük, hogy segítsen kiválasztani az Ön számára legmegfelelőbb megoldást. Csak azt szeretnénk megmutatni, hogy más szögből is megnézheti a megfelelő technika vásárlására vonatkozó döntést.
Lehetséges, hogy a reklamációk számával az egyes görbék alapján nem ért majd egyet. Igen, ezeket a pontokat itt csak szemléltetés céljából mutattuk be, bár ezek nagyjából megfelelnek tapasztalatainknak. Fontos azt tudatosítani, mennyibe kerül az Ön cégének minden egyes reklamáció.
A reklamációt fölösleges folyamatnak tartjuk, amely az ügyfélnek csak az energiáját, az idejét, és ezáltal a pénzét veszi el. Gyakori érv a vásárlásnál az új, olcsó low-end technika: „Van rá garancia, tehát majd reklamálom.“ Az, hogy az árut lehetr reklamálni jó, de mennyibe kerül az Önnek? Gondolt már valaha erre? Próbáljuk legalább nagyjából megnézni:
- az Ön ideje (alkalmazottja ideje) a reklamáció előtt a szétcsatlakozáshoz, a fontos adatok eltávolításához, a hibát leíró dokumentum elkészítéséhez, a hiba leírását tartalmazó dokumentum elkészítéséhez, az értékesítési okmány nyomon követéséhez, a biztonságos kézbesítéshez szükséges kitöltést tartalmazó csomagoláshoz, címkecímkéhez vagy szállítás megrendeléséhez, dokumentum létrehozása a hiba leírásához, az értékesítési okmány nyomon követéséhez, csomagoláshoz, beleértve a biztonságos kézbesítéshez szükséges kitöltést, címcímkék vagy a szállítás megrendelése
- az Ön ideje (alkalmazottja ideje) a reklamáció feldolhozása után az újracsatlakoztatás, az érzékeny adatok feltöltése vagy az egész operációs rendszer , amennyiben újratelepítés vagy kommunikáció szükséges a szállítóval
- tárolási igény esetén szintén meg kell határozni az adatvesztés kockázatát
- mennyi energiát kell beleadnia a teljes folyamathoz, különösen, ha a szállító megkísérelte bonyolítani a reklamáció elismerését
- biztosan eszébe jutnak még szempontok, amelyek a reklamációnal feltratják Önt és "nehezítik"az életét
Minden cég másképp működik, és végül meg tudja számolni, mennyit kell majd fizetnie. Azt is tudatosítani kell, hogy a low-end technikánál a hiba valószínűsége nagyobb, ezért szükséges a „reklamáció árát“ kétszeresen vagy háromszorosan számolni.
Akar vállalkozni és pénzt keresni vagy ezekkel a „haszontalanságokkal“ foglalkozni?