Hogyan fektet be a Dell a kutatásba és fejlesztésbe?
Követi a Dell blogját? Időről időre érdekes információkat találhat, és áttekintést kaphat arról, hogy a Dell miként működik, és merre tart. Ezen a héten egy érdekes kérdéssel foglalkozó cikket tettek közzé, amelyből megpróbálok lefordítani egy részt:
„Az elmúlt öt évben több mint 20 milliárd dollárt fektetettünk be a kutatásba és fejlesztésbe, és több mint 25 000 szabadalmat vagy szabadalmi kérvényt regisztráltunk. És bár az alap még mindig a hardver, az innovációk átfutnak a portfólión keresztül, hogy teljes infrastruktúrát és számítástechnikai megoldásokat biztosítsanak, amelyeket intelligens szoftver hajt meg. A Dell Technologies több mint 20 000 mérnököt, tudóst és orvosot alkalmaz, közülük 85% írja a szoftvert.”
A kisebb cégek és a magyarországi kereskedők számára ezek extrém számok, amelyek messze vannak a mindennapi valóságtól. Érdekes tendenciát mutatnak. A HW eladására létrehozott társaság forrásainak 85% -át fekteti az SW fejlesztésébe. Mit kell ebből levonni? Nekem egyszerűen úgy hangzik, hogy a hardware már nem jelent problémát. Több erőfeszítésre nincs szükség az új alkatrész-elrendezési rendszerekhez, jobb légáramláshoz a hűtéshez, könnyebb hozzáféréshez az alkatrészekhez… Ezt már tartalmazza a Dell, elég néha apróbb változtatásokat csinálni.
Természetesen a felújítás szempontjából gondolkodom. Az új gépek valami különlegeset nyújtanak a felújított gépekhez képest, az újabb alkatrészek és a teljesítményük kivételével, amit az irodában úgysem használunk ki? Az összeszerelés, a stabilitás, az akadálymentesség és a szekrény szempontjából nyilvánvalóan nem. Tehát olcsóbban felújított darabot is választhatunk, és nem kell nagy pénzt fektetnünk az új márkás gépekbe. Különösen akkor, ha olyan szolgáltatásokkal és garanciákkal rendelkeznek a Dell felújított számítógépei, amelyek megfelelnek a drága szakmai supportnak, például panasz következő napon történő kezelésére.